Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Θέλω να Χαλαρώσω: Πώς να το πετύχω;



Πόσες φορές δεν έχετε αισθανθεί ένταση, άγχος, πίεση, θυμό, αγωνία και δεν έχετε αναρωτηθεί με ποιο τρόπο άμεσα μπορείτε να καλμάρετε το σώμα και το πνεύμα σας; Πολλές φορές, είμαι σίγουρη!
Υπάρχουν κάποιες απλές Τεχνικές Χαλάρωσης, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εντός και εκτός του σπιτιού σας, οι οποίες λειτουργούν ως "παυσίπονο" και επεμβαίνουν πυροσβεστικά στην φωτιά των αρνητικών συναισθημάτων! Ποιες είναι αυτές;

Όταν είστε εκτός του σπιτιού σας:
  1. Όπου και να είστε, φροντίστε να απομονωθείτε σε ένα χώρο με ησυχία και να καθίσετε κάπου αναπαυτικά.
  2. Πάρτε βαθιές, αλλά αργές ανάσες. Καθώς εισπνέετε, φανταστείτε ότι η κοιλιά σας είναι ένα μεγάλο μπαλόνι, που γεμίζει σιγά σιγά αέρα και κατά την εκπνοή βεβαιωθείτε, ότι η κοιλιά παραμένει χαλαρή.
  3. Εστιάστε το βλέμμα σας σε ένα σημείο και απομονώστε το μυαλό σας από τα δυσάρεστα ερεθίσματα. Δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να σας κάνουν κακό και να σας αγγίξουν. Είναι μακριά από εσάς.
  4. Βάλτε στο μυαλό σας μία ευχάριστη εικόνα, ένα ευχάριστο γεγονός και μπείτε σταδιακά να το ζήσετε κλείνοντας αργά αργά τα μάτια σας.
  5. Χαλαρώστε τους μύες σας, τόσο που να αισθανθείτε ότι τα χέρια σας και τα πόδια σας πέφτουν κάτω.
Αυτές οι ασκήσεις ενδέχεται να λειτουργήσουν και μέσα σε 10 λεπτά, αλλά αυτό εξαρτάται από την δεκτικότητα του καθενός στην χαλάρωση!

Όταν είστε στο σπίτι σας:
  1. Απομονωθείτε σε ένα δωμάτιο, στο οποίο δεν θα σας ενοχλήσει κανένας.
  2. Χαμηλώστε εντάσεις από τηλέφωνα, κλείστε πόρτες και παράθυρα, για να μην σας αποσπάσει την προσοχή τίποτα.
  3. Βάλτε σε Cd μουσική χωρίς λόγια, χαλαρωτική, απαλή.
  4. Για να χαλαρώσετε ακόμα την ατμόσφαιρα, ανάψτε και ένα απαλά αρωματικό κεράκι.
  5. Τα ρούχα που φοράτε να είναι άνετα.
  6. Ξαπλώστε στο κρεβάτι ή πάνω σε ένα στρώμα γυμναστικής
  7. Τα χέρια σας να είναι τοποθετημένα δίπλα στο σώμα ή πάνω στην κοιλιά σας και τα πόδια  να είναι ελαφρώς ανοιχτά. 
  8. Φέρτε το πηγούνι ελαφρά προς τον λαιμό και ευθυγραμμίστε την σπονδυλική σας στήλη.
  9. Φροντίστε να έχετε την διάθεση να αφεθείτε.
  10. Κλείστε τα μάτια και πάρτε αναπνοές με αργό και σταθερό ρυθμό. Αναπνέετε από την μύτη, εκπνέετε από το στόμα.
  11. Φέρτε στο νου σας μία ευχάριστη σκέψη και αφήστε την να σας ταξιδέψει. Σε αυτό βοηθά πολύ η μουσική, που θα σας συνοδεύει.
  12. Όταν νιώσετε, ότι έχετε κλείσει την σκέψη σας και χαλαρώσετε αρκετά, μπορείτε σταδιακά να ανοίξετε τα μάτια σας και να σηκωθείτε. Ενδεχομένως, από την ηρεμία να σας έχει πάρει ο ύπνος, κάτι το οποίο είναι ευχής έργον. 

   Αθανασιάδου Μαρία - Ψυχολόγος
www.psyxologiki-ypostirixi.blogspot.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου