Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Ψυχολογία και Οικονομική Κρίση: Ενισχύστε τον εαυτό σας!!!

Η βίαιη και ξαφνική προσαρμογή της ελληνικής κοινωνίας σε μία πολύ διαφορετική και επίπονη οικονομική πραγματικότητα, γέμισε τις ψυχές των περισσοτέρων Ελλήνων με ανασφάλεια, άγχος και φόβο. Η Οικονομική Κρίση διόγκωσε τα καθημερινά προβλήματα της ελληνικής οικογένειας και σε μερικές περιπτώσεις έφερε στην επιφάνεια και πολλά ακόμη, γεγονός που δείχνει ότι η ελληνική κοινωνία ήταν ήδη αδύναμη, για να αντέξει όλες αυτές τις απότομες αναπροσαρμογές. Όσο δύσκολα, όμως, κι αν είναι τα δεδομένα μας σε προσωπικό και πανελλαδικό επίπεδο, δεν είναι ανέφικτη η Ψυχολογική μας Επιβίωση μέσα από τους κλυδωνισμούς και τις αναταράξεις. 
Υπάρχει προοπτική, υπάρχει ελπίδα, υπάρχει μέλλον μπροστά μας για να διεκδικήσουμε την ευτυχία, που ο καθένας μας επιθυμεί.


Πως μπορούμε να ενισχύσουμε την Ψυχολογία μας;

  1. Να αποδεχθούμε τις αλλαγές, που έχουν προκύψει, για να μπορέσουμε στην συνέχεια να τις διαχειριστούμε. Η συνήθεια των προηγούμενων ετών είναι ένα ισχυρό βίωμα, που έχει καταγραφεί μέσα μας ως κάτι δεδομένο. Οι ξαφνικές και απότομες αλλαγές, που έχουν επέλθει σε όλους τους τομείς, είναι αυτό που μας δυσκολεύει περισσότερο να αντιληφθούμε και να δεχθούμε. Ας το πάρουμε απόφαση και ας σταθούμε περισσότερο στον τρόπο, που μας ταιριάζει περισσότερο για να διαχειριστούμε τις καινούριες συνθήκες. Μοναδικός μας στόχος πρέπει να είναι η επιβίωση με ό,τι αυτό εμπεριέχει.
  2. Να σκεφτόμαστε Θετικά. Όσο δύσκολο κι αν ακούγεται, ας αναλογιστεί ο καθένας μας τι κέρδος θα έχει, εάν σκέφτεται αρνητικά και εάν λειτουργεί με την πεποίθηση, ότι όλα θα πάνε στραβά. Κανένας δεν υπόσχεται, ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν «ως δια μαγείας». Η Θετική Σκέψη θα μας βοηθήσει να χαλαρώνουμε και να αντιμετωπίζουμε τις εκάστοτε καταστάσεις με ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Αυτό δίνει μεγαλύτερη προοπτική για μία επιτυχή διαχείριση.
  3.  Να μην κάνουμε «καταστροφικά σενάρια». Αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες στο «εδώ και στο τώρα» και με βάση τις υπάρχουσες συνθήκες.
  4. Να αποφύγουμε τις «αποκαρδιωτικές εκπομπές» στα Μ.Μ.Ε. Μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τις εξελίξεις και για την τρέχουσα ειδησεογραφία, αλλά δεν είναι απαραίτητο να βομβαρδιζόμαστε όλη μέρα μόνο με αυτά. Ας επιλέξουμε το Μέσο, που κρίνουμε εμείς, ότι έχει μία σοβαρή και μετρημένη στάση απέναντι στα θέματα, που μας απασχολούν.
  5. Να έρθουμε πιο κοντά στην οικογένεια μας και να μοιραστούμε μαζί της, ό,τι μας αγχώνει και μας προβληματίζει. Δεν υπάρχει λόγος να κρυβόμαστε από τα κοντινά μας πρόσωπα και δεν βοηθά κανέναν το να μην επικοινωνούμε τις δυσκολίες, που έχουμε. Το να τα κουβαλάμε μόνοι μας, μας γεμίζει με παραπάνω άγχος και φόβο και τις περισσότερες φορές δεν μας οδηγεί και πιο γρήγορα στη λύση.
  6. Να μην απομονωθούμε από το κοινωνικό σύνολο. Μένοντας μόνοι απέναντι στο πρόβλημα, ο νους γεμίζει από σκέψεις, που ως επί το πλείστον είναι και αρνητικές. Ας σκεφτούμε, ότι δεν είμαστε οι μοναδικοί που ζοριζόμαστε σε πολλά επίπεδα. Υπάρχουν και άλλοι, που έρχονται αντιμέτωποι λίγο έως πολύ με τα ίδια προβλήματα, που απασχολούν και εμάς. Να επιλέξουμε τους ανθρώπους, που μπορούν να συζητήσουν και που εμπιστευόμαστε τις σκέψεις μας. Καλό είναι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι να έχουν μία Θετική και Αισιόδοξη Στάση στη Ζωή, για να ενισχυθούμε και εμείς ψυχολογικά.
  7. Να προσαρμόσουμε τις ανάγκες σας και τα θέλω μας στην νέα οικονομική δυνατότητα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Το να είμαστε ευέλικτοι και να χαιρόμαστε την ζωή μας και με λιγότερα αγαθά είναι προϊόν ωρίμανσης και δύναμης. Η Κρίση, μέσα σε όλα τα προβλήματα που έφερε, μας δίνει την δυνατότητα να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες μας και να δώσουμε βαρύτητα σε αυτές που είναι ζωτικής σημασίας.
  8.  Να φροντίσουμε τον εαυτό μας. Μέσα στο καθημερινό τρέξιμο, να μην αφήνουμε στην άκρη την ξεκούραση, την περιποίηση και την ενασχόληση με δραστηριότητες, που μας βοηθούν να χαλαρώσουμε ή να εκτονωθούμε.
  9.  Να ζητήσουμε βοήθεια από Ειδικό, όταν νιώσουμε ότι δεν έχουμε τον έλεγχο του εαυτού μας. Ας σταματήσει να είναι «ταμπού» και να θεωρείται «αδυναμία» η επίσκεψη σε έναν Ψυχολόγο, σκεπτόμενοι ότι και το κομμάτι της Ψυχικής Υγείας είναι πολύ σημαντικό για την επιβίωση όλων μας. Ο Ειδικός θα μας βοηθήσει να τακτοποιήσουμε τις σκέψεις μας και να διαχειριστούμε τα μπλοκαρισμένα μας συναισθήματα. Έχοντας Ενισχυμένη Ψυχολογία, θα έχουμε περισσότερες πιθανότητες να βγούμε Νικητές στον καθημερινό μας αγώνα με όλες τις αντίξοες συνθήκες.

Συμπέρασμα

Μπορεί εμείς οι ίδιοι να μην έχουμε την δυνατότητα άμεσα να αλλάξουμε τις οικονομικές εξελίξεις, που συμβαίνουν σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, αλλά αυτό που είναι στο χέρι μας είναι να αλλάξουμε Στάση Ζωής και να προσαρμοστούμε με αυτοπεποίθηση και δυναμισμό στις καινούριες συνθήκες. Η παραίτηση και η μοιρολατρία δεν μας βοηθούν να βγούμε από κανένα αδιέξοδο. Ίσα ίσα που με μαθηματική ακρίβεια μας οδηγούν στην «αυτό-καταστροφή». Ας πάρουμε την ζωή μας στα χέρια μας, ας συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα δικαιώματα μας και ας μην επιτρέψουμε σε κανέναν και σε τίποτα να μας «παύσει» την δυνατότητα να ονειρευόμαστε και να έχουμε το χαμόγελο στα χείλη. 




    Αθανασιάδου Μαρία - Ψυχολόγος
www.psyxologiki-ypostirixi.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου